KARAR:27-09) Mevzuat Komisyonunun; Üniversitemiz Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğü Yönergesinin aşağıdaki şekilde uygun bulunduğunu bildiren 30.10.2024 tarih ve 173461 sayılı yazısı görüşüldü. Üniversitemiz Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğü Yönergesinin aşağıdaki şekilde kabul edilmesine oy birliği ile karar verildi.
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Gebze Teknik Üniversitesi Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğünün görev ve faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yetki ve sorumluluklarına ve işleyişine ilişkin esasları düzenlemektir.
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Gebze Teknik Üniversitesinin eğitim, öğretim, araştırma, dış paydaşlarla ilişkiler ve idari birimlerindeki dijital dönüşüm faaliyetlerine ilişkin hükümleri kapsar.
MADDE 3- Bu Yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve 2019/12 sayılı Cumhurbaşkanlığı Bilgi ve İletişim Güvenliği Tedbirleri Genelgesi’ne dayanmaktadır.
MADDE 4-(1) Bu yönergede adı geçen;
a) Birim: Gebze Teknik Üniversitesine bağlı Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Araştırma ve Uygulama Merkezlerini ve diğer birimleri,
b) Dekan: Gebze Teknik Üniversitesi Fakülte Dekanlarını,
c) Enstitü Müdürü: Gebze Teknik Üniversitesi Enstitü Müdürlerini,
ç) Genel Sekreterlik: Gebze Teknik Üniversitesi Genel Sekreterliğini,
d) Komisyon: Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğü Komisyonunda yer alan personeli,
e) Koordinatör: Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğü Koordinatörünü,
f) Koordinatörlük: Gebze Teknik Üniversitesi Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğünü,
g) Koordinatör Yardımcısı: Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğü Koordinatör Yardımcısını,
ğ) Meslek Yüksekokulu Müdürü: Gebze Teknik Üniversitesi Meslek Yüksekokulunu,
h) Rektör: Gebze Teknik Üniversitesi Rektörünü,
ı) Senato: Gebze Teknik Üniversitesi Senatosunu,
i) Personel: Koordinatörlük personelini, ;
j) Üniversite: Gebze Teknik Üniversitesini, ifade eder.
MADDE 5-Veri ve Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğünün görev ve faaliyet alanları, Gebze Teknik Üniversitesinin eğitim, öğretim, araştırma, dış paydaşlarla ilişkiler ve idari birimlerindeki dijital dönüşüm faaliyetlerine ilişkin aşağıdaki hükümleri kapsar:
1) Eğitim öğretim faaliyetlerindeki süreçlerin dijitalleşmesi,
2) Araştırma faaliyetleri ve süreçlerinin dijitalleşmesi,
3) İdari birimlerin dijitalleşmesi,
4) Kişisel ve sosyal gelişimde dijitalleşme,
5) Dış paydaşlarla, tedarikçilerle, resmi-özel kurum ve kuruluşlarla iş birlikleri ile halkla ilişkilerin dijitalleşmesi,
6) Yukarıda tanımlanan maddelerin uygulanabilirliği çerçevesinde teknolojik altyapı (geniş bant internet, yazılım ve donanım unsurları) ve insan kaynaklarının geliştirilmesi amacıyla önerilerin sunulması,
7) Küresel gelişmeler doğrultusunda dijital dönüşüm süreçlerinin takip edilmesi, yeniliklerin üniversite bünyesine uyarlanması ve ilgili süreçlerin güncellenmesi,
8) Dijitalleşme süreçlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi,
9) Kurumsal veri sahipleri, kurumsal veri kullanıcıları ve kurumsal veri sorumluları ile ilgili süreçlerin yönetilmesi,
10) Kurumsal verilerin takibini kolaylaştırmak ve veri kalitesini (doğruluk, bütünlük, güncellik, geçerlilik, gizlilik, erişilebilirlik) arttırmak için veri toplama süreçlerinin dijitalleşmesi,
11) Veriyi yönetmek ve kullanmak için yeni teknolojileri, yöntemleri veya uygulamaları keşfetmek,
12) Veri yönetimindeki son teknoloji ve uygulamaları takip ederek bunları, üniversite içinde inovasyona teşvik etmek için kullanmak,
13) Gerekli plan, program ve uygulamaların geliştirilmesi, yürütülmesi ile değerlendirilmesi faaliyetlerinin ilgili birimlerle koordineli olarak yürütülmesinden sorumludur.
MADDE 6-(1) Koordinatörlüğün organları, Dijital Dönüşüm Koordinatörlüğü Komisyon Üyeleri ile Koordinatör ve Koordinatör Yardımcısından oluşur.
2) Komisyon üyeleri, Rektör tarafından görevlendiren akademik ve idari personelden oluşur. Komisyon, Koordinatörün önerisi, sorumlu Rektör Yardımcısının teklifi ile Rektör tarafından 2 (iki) yıllık süre ile görevlendirilir. Koordinatör ve Koordinatör Yardımcısı, bu Komisyonun doğal üyesidir. Görev süresi dolan üye, yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan görevden ayrılan üyenin yerine, sorumlu Rektör Yardımcısının teklifi ile Rektör tarafından yeni bir üye görevlendirilir. Komisyon, Koordinatörün daveti üzerine ayda bir toplanır. Koordinatör, kurul toplantılarına gerektiğinde faaliyet alanı ile ilgili paydaşları davet edebilir.,
3) Koordinatör, Üniversitede tam zamanlı görev yapan öğretim elemanları arasından Rektör tarafından 2 (iki) yıl süre ile görevlendirilir. Süresi biten Koordinatör, yeniden görevlendirilebilir. Koordinatör, Koordinatörlüğün faaliyetlerinden Rektöre karşı sorumludur.
4) Koordinatörün bu Yönergede sayılan görevlerine yardımcı olmak üzere, Koordinatörün önerisi ile Rektör tarafından tam zamanlı öğretim elemanları arasından 2 (iki) yıl süre ile Koordinatör Yardımcısı görevlendirilir. Süresi biten Koordinatör Yardımcısı, yeniden görevlendirilebilir.
5) Koordinatörlük personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13/b (4) maddesi uyarınca, Rektör tarafından görevlendirilecek personel ile karşılanır.
MADDE 7- (1) Koordinatörün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
a) Koordinatörlük faaliyetlerini yürütmek, Komisyon ve personelin düzenli ve etkin biçimde çalışmasını sağlamak,
b) Komisyona başkanlık etmek,
c) Komisyonun gündemini hazırlamak, toplantıya çağırmak,
ç) İlgili birimlerin dijital dönüşümünde atılacak adımlarla alakalı planlarını takip etmek ve gerekli gördüğünde proje veya planları Rektörün onayına sunmak.
MADDE 8- (1) Komisyonun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki konuları kapsar:
a) Üniversitenin araştırma ve eğitim faaliyetlerinde bulunan birimlerin dijital dönüşüm sürecinde birimlere özgü ihtiyaç ve özelliklerin gözetilmesinde, önceliklerinin belirlenmesinde Koordinatörlüğe destek vermek ve önerilerde bulunmak,
b) Kurul üyelerinin temsil ettikleri birimlerde, dijital dönüşüm kültürünün yerleşmesi ve buna ilişkin kavrayışın ilerlemesine katkıda bulunmak,
c) Koordinatörlüğün dijital dönüşüm sürecinin yürütülmesinde, tüm araştırma ve eğitim birimlerinin desteği ile iş birliğini tesis etmek,
ç) Koordinatörlüğün yıllık faaliyetlerinin planlanması ve çalışma planlarının hazırlanmasına katkı sağlamak.
MADDE 9- Bu Yönergede hüküm bulunmayan hâllerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları uygulanır.
MADDE 10- Bu Yönerge, Gebze Teknik Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
MADDE 11- Bu Yönerge hükümlerini, Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü yürütür.